fridasomsyr

Plastmärkningar

Publicerad 2015-03-12 21:31:41 i Allmänt, Att leva grönt,

Tentaplugg pågår för fullt den här veckan. Imorgon 8.15 smäller det! Kursen som vi nu alla har tröttnat på är snart över! Ska bara fixa tenta, hemtenta och grupparbetsredovsining... Sen så!! 
 
Under tiden kan jag tipsa om att man ska kolla de här små trekanterna när man köper saker i plast. De står för vilken plast som är i produkten och på det sättet kan man kan man se vilka produkter som är farliga att "umgås med". Jag hittade precis en 7:a på en nappflaska här hemma.... Den ligger i plaståtervinningen nu... 
 
Har man nu så dåligt kom ihåg som jag har så kan man ha den här sidan uppe i mobilen så är det snabbt och lätt att kolla när man står i affären! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FridaSomSyr

Bor i Karlstad med man och liten son. När jag inte jobbar på "det där stora möbelvaruhuset" så hänger jag på universitetet och pluggar till miljövetare. Det här är min blogg.En blogg om lite smått och gott. Mest om det jag syr.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela