fridasomsyr

Nyinvesterat

Publicerad 2015-04-25 13:06:06 i Allmänt, Att leva grönt,

Idag investerade jag i två nya flaskor. En till mig och en till Gustav. Inget mera engångsplastskit här inte. Gustavs flaska kan man byta pipen på när han blir större och till min finns ett trälock som jag nog ska testa längre fram. 
Men huvudsaken är att vi nu slipper dricka ur plastflaskor tillverkade av Gud vet vad... 
Fenomenet engångsartiklar uppkom efter andra världskriget när man behövde få fart i industrierna igen. Men det behovet har vi inte nu, jag lägger hellre lite mer pengar på nåt som håller länge, och att jag dessutom inte utsätter mitt barn för onödiga kemikalier o liknande blir en bonus! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FridaSomSyr

Bor i Karlstad med man och liten son. När jag inte jobbar på "det där stora möbelvaruhuset" så hänger jag på universitetet och pluggar till miljövetare. Det här är min blogg.En blogg om lite smått och gott. Mest om det jag syr.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela