fridasomsyr

Valdag

Publicerad 2014-09-14 23:12:15 i Allmänt,


Gustav o Liv på väg till vallokalen tidigare idag.
 
Idag blickar vi både framåt och bakåt. Bakåt och tackar alla de som har gjort det möjligt för oss att få gå och rösta. 
Framåt och hoppas att vår nya regering ska ta en annan väg än den vi har haft de senaste åtta åren. Ett varmare socialt klimat och krafttag för att rädda jordens klimat. 
Det är lätt att bara se till här och nu, men jag vill i alla fall att mitt barn ska ha en chans att få ta över en vacker, säker och oförstörd jord. 

Till er som röstade på SD vill jag bara säga att jag hoppas att era barn och barnbarn möts av människor med andra åsikter än de som ni har när de kommer som klimatflyktingar om några år! 


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-09-19 10:36:51

Sååååå söt bild på en ny generation!Hoppas verkligen dom får en bra jord att leva på!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FridaSomSyr

Bor i Karlstad med man och liten son. När jag inte jobbar på "det där stora möbelvaruhuset" så hänger jag på universitetet och pluggar till miljövetare. Det här är min blogg.En blogg om lite smått och gott. Mest om det jag syr.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela