fridasomsyr

Berättelse om en spånskiva

Publicerad 2010-09-19 18:23:35 i Pysslat och sytt,

För ungefär två år sen år sen köpte vi en spånskiva. Som vi först fick bära hem från brädgården. Bara för att komma hem och upptäcka att den inte gick in i hissen.
Så vi fick vinkla oss upp för sex trappor.

Sen sågade vi lite i den och gjorde oss en sänggavel.



Sen sågade jag lite i biten som blev över och målade en tavla.



Och nu sisådär två år senare så började jag såga i det sista som var kvar av spånskivan.
Och så gjorde jag en liten laptopbräda.





hade lite tyg hemma som jag inte visste vad jag skulle göra med och stoppningen är från en gammal kudde som vi inte använder. Så häftade jag bara fast kudden på brädan innan jag hade i stoppningen och sydde igen.

Så nu är varenda liten bit av spånskivan använd!

/Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FridaSomSyr

Bor i Karlstad med man och liten son. När jag inte jobbar på "det där stora möbelvaruhuset" så hänger jag på universitetet och pluggar till miljövetare. Det här är min blogg.En blogg om lite smått och gott. Mest om det jag syr.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela