fridasomsyr

Mitt i allt det roliga

Publicerad 2010-10-01 08:44:11 i Allmänt,

Var på tjejkväll på stan igår. En massa massa folk och musik och roliga saker som hände överallt.

Och mitt i alltihop ser vi en kille som bli nerslagen av nåt pucko.
Vad gör man då? Var helt oförberedd på att se något sånt. Det var så konstigt att mitt i allt det roliga se något sånt.

Polisen var ute, men de stod i en ring och pratade med varandra en gata bort. Där stod de hela kvällen. Utan att röra sig ur fläcken.

I en ring. Med fokus på varandra.

/Frida 

Kommentarer

Postat av: B. Thyberg

Publicerad 2010-10-01 22:51:20

Ja man blir verkligen illa berörd när man ser sånt här. Hur kan någon slå någon så och sparka på den som ligger. Finns det inge hämningar alls i dagens samhälle, jag bara undrar.

Postat av: B Thyberg

Publicerad 2010-10-01 23:17:10

Ja man blir verkligen illa berörd när man ser att sådant händer. Har man inga hämningar alls idag. Hur kan man bli så arg att man bara sparkar och slår utan att tänka vad som kan hända, vart är vi på väg, ska detta accepteras i dagens samhälle. Du som slog ner denna kille i går kväll,(såg det med egna ögon) har du tänkt på hur det känns. Nästa gång kanske det är du som ligger där på gatan och blir sparkad. Vad gör du då? Som killen i går springer därifrån och är allt för rädd att anmäla dig. Vart är vi på väg?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FridaSomSyr

Bor i Karlstad med man och liten son. När jag inte jobbar på "det där stora möbelvaruhuset" så hänger jag på universitetet och pluggar till miljövetare. Det här är min blogg.En blogg om lite smått och gott. Mest om det jag syr.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela