fridasomsyr

En solig torsdag

Publicerad 2010-07-02 08:39:03 i Allmänt,

Igår klarade vi av inte mindre än 6 punkter på vår "100 saker att göra i sommar"-lista. Den som kommunen satte ut över hela stan för att göra reklam för sin nya hemsida. Men som de inte tänkte på att folk kanske skulle gå in på sidan för att faktiskt läsa LISTAN som inte finns med där...

Hur som helst.

Vi började dagen med att äta franskt. Det finns en liten restaurang med fransk mat. Men den ska tydligen vara väldigt dyr. Så jag överraskade Simon med fransk picknick. (Baugette, creme bonjour och fransk cider)



Det råkade slinka med några svenska jordgubbar också...


Sen blev det minigolf. Det blev till slut en inte en fråga om vem som skulle vinna, utan vem som skulle komma därifrån utan att förlora mest... Minigolf kanske inte är vår grej...



Sen gick vi till lillskogen för att klappa en get. Getterna var dock inte så samarbetsvilliga och låg helt still onödigt långt in i hagen. Så det fick bli bra med att klappa ett får istället.
Efter det blev det glass på glasserian och efter det cyklade vi in till stan där vi kikade in på konstfrämjandet.

Sen spenderade vi kvällen på Norrstrand där vi åt Libanesiskt. Rekommenderas!

En jättebra ledig torsdag! Nu väntar jobb i några dagar...

/Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FridaSomSyr

Bor i Karlstad med man och liten son. När jag inte jobbar på "det där stora möbelvaruhuset" så hänger jag på universitetet och pluggar till miljövetare. Det här är min blogg.En blogg om lite smått och gott. Mest om det jag syr.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela