fridasomsyr

Måndag

Publicerad 2009-11-17 11:34:08 i Bakat & lagat,

Igår började jag sent. Vilket innebar att jag slutade sent. Så det blev inte så mycket annat.
Fick skjuts hem och väl hemma gjorde jag lasagne.
Buffé ramlade in genom brevinkastet häromdagen med recept på en superenkel lasagne!



Ser kanske inte sådär tidingsvacker ut, men den smakade desto bättre!

Skala o hacka 1 gul lök (jag hade två scharlottenlökar) och 2 vitlöksklyftor.

Fräs i olja tills löken blir mjuk. Häll på 2 burkar krossade tomater och koka i 4-5 minuter.

Blanda i 600g fryst, tinad bladspenat och koka 2-3 minuter till. Krydda med salt, peppar och 1 msk chilipulver.

Ta från värmen och rör i 500 g keso.

Varva röran med lasagneplattor i en smord form (25*30 cm) börja och avsluta med ett tunt lager röra.

Riv över ost och ställ sedan i ugnen ca 30 minuter, 225 grader.

Efter lasagnen blev det alfapet med ett par vänner. Vann på att lägga begå och fick över 50 poäng.... Bara på den!

Nu blir det snart jobb igen...

/Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FridaSomSyr

Bor i Karlstad med man och liten son. När jag inte jobbar på "det där stora möbelvaruhuset" så hänger jag på universitetet och pluggar till miljövetare. Det här är min blogg.En blogg om lite smått och gott. Mest om det jag syr.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela