fridasomsyr

Lördag

Publicerad 2009-11-15 15:01:25 i Bakat & lagat,

Igår blev det muffinsbak



Saffransmuffins! ca 25 stycken.

2 ägg
3 dl socker
200 g smör
1 pkt saffran
1½ dl mjölk
4 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
florsocker och russin

Vispa ägg och socker pösigt.
Smält smöret och rör ner mjölken.
Blanda ihop mjöl, bakpulver, vaniljsocker och saffran.
Rör ihop allt till en smet och häll upp i muffinsformar.
Strö på russin.
In i ugnen på 250 grader och 10 minuter senare är det klara.
Garnera dem med lite florsocker och sen är det bara att börja skyffla in!


Lite TP och jättegod mat fick vi på kvällen hos Liselott och Markus!







Det känns lite överdrivet att berätta att Liselott och jag vann. Så det berättar jag inte...

/Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FridaSomSyr

Bor i Karlstad med man och liten son. När jag inte jobbar på "det där stora möbelvaruhuset" så hänger jag på universitetet och pluggar till miljövetare. Det här är min blogg.En blogg om lite smått och gott. Mest om det jag syr.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela