fridasomsyr

Städa städa!

Publicerad 2009-05-13 17:08:13 i Allmänt,

Idag har jag ägnat dagen åt att rensa mitt sybord, eller syhörna som sakta men säkert har spridit ut sig över hela vardagsrummet.

Men nu så ska det bli ordning. Har ägnat flera timmar åt att rensa mönster, onödiga papper och ännu mera papper.
Det känns som om det börjar bli lite ordning nu, men då tar man ett steg tillbaka och inser att det ser precis lika stökigt nu som det var innan jag började.

Men jag ger inte upp. Har bara tagit en liten paus.

Ikväll blir det vårruset. Nej, jag ska ska inte delta...
Men min lilla mor ville gå dit o titta lite. Så då hänger jag väl på. Om det inte börjar regna, vilket det ser ut som om det är stor risk för.

Nej, nu får det vara nog. Hörnan kommer inte att städa sig själv. Tar ingen före-bild, för det vill jag helst glömma.
Men en efter-bild ska det bli, så har jag lite press på mig att bli klar.

/Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FridaSomSyr

Bor i Karlstad med man och liten son. När jag inte jobbar på "det där stora möbelvaruhuset" så hänger jag på universitetet och pluggar till miljövetare. Det här är min blogg.En blogg om lite smått och gott. Mest om det jag syr.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela