fridasomsyr

Respekt?

Publicerad 2009-05-22 11:05:41 i Allmänt,

Sitter och halvsover på jobbet.
Inatt bestämde sig nån av våra grannar för att ha fest. Det var väl okej.

Men att sitta o sjunga med i nån ***** whitney Houston-låt eller liknande. Eller nej, sa jag sjunga? Jag menar yla. Det högsta de kunde.

Inte ens efter att två andra grannar har varit ute och skrikit åt dem att hålla käften så gav de sig.

Vi brukar sova med vädringsfönstrer öppet eftersom det blir så väldigt varmt annars. Det var bara att bomma igen.
Inte ens öronproppar kunde stänga dem ute.

Strax efter ett kunde jag äntligen somna. Då hade jag röjt skräp en hel dag. Och hade gått över till nåt tillstånd av övertrötthet.

Men så äntligen då somnade jag. Och nu sitter jag här på jobbet och ser ut som sju svåra år.

Så skönt att få åka iväg o bli ompysslad av lilla mamma ikväll...

/Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FridaSomSyr

Bor i Karlstad med man och liten son. När jag inte jobbar på "det där stora möbelvaruhuset" så hänger jag på universitetet och pluggar till miljövetare. Det här är min blogg.En blogg om lite smått och gott. Mest om det jag syr.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela