fridasomsyr

Bara några timmar kvar...

Publicerad 2009-12-31 11:38:48 i Allmänt,

... så jag gör som alla andra o gör en liten årskrönika.

JANUARI

Började 2009 med ett hejdundrande kalas. En optimal mix av värmlänningar och skåningar...





En fest som höll på så länge att vi hann äta middag, fira 12-slaget, ta en powernap, besöka en annan fest, gå till krogen och komma hem igen...

FEBRUARI

Vi var på födelsedagskalas när Samuel och Cornelia fyllde år.



Sen lekte vi i snön.



MARS

I mars åkte vi och hälsade på i Grebbestad.





Sen avslutade jag mars i Göteborg med godaste sushin...




APRIL

Vi firade påsk i Malmö


Och det blev ännu en resa till Grebbestad



MAJ

I maj fick jag nytt jobb!
Och Ludvig föddes.


Och Simons syster Ebba tog studenten, så det blev en resa till söderut till Malmö.

JUNI



Jag odlade lök, ärter, smultron och gräslök på balkongen.

Och vi firade midsommar hemma i Uddeholm.



JULI

Anna kom ÄNTLIGEN hit och hälsade på!



AUGUSTI

Vi plockade kantareller och en halv frys med blåbär och lingon.



SEPTEMBER

Då bestämde jag mig för att det var dags att komma från den trista smutsbeiga färgen som vi hade i hallen och vardagsrummet. Så i september drog jag igång det evighetsprojektet...


Och sen drog vi till Stockholm några dagar.



OKTOBER

Jag jobbade, och när jag inte jobbade så sålde jag barnkläder på tradera åt min syster



NOVEMBER

Jag fick en påve!


Och vi var på dop. Värst vad kyrkligt det blev...



"Prästens lilla kråka" är väl kanske inte vad man sjunger i kyrkan varje dag... Men det gjorde vi!

DECEMBER

Ja, lucia och jul och allt det där. Sen slog det till och blev -20.


Och nu är det alltså bara några timmar kvar...

GOTT NYTT ÅR!

/Frida

Kommentarer

Postat av: Simon

Publicerad 2009-12-31 11:55:31

Fint sammanfattat. Gott nytt år och jag älskar dig!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-14 21:52:28

En lillebror fick du väl också, om jag inte minns fel.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FridaSomSyr

Bor i Karlstad med man och liten son. När jag inte jobbar på "det där stora möbelvaruhuset" så hänger jag på universitetet och pluggar till miljövetare. Det här är min blogg.En blogg om lite smått och gott. Mest om det jag syr.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela